Bu çalışmanın amacı öğretim yazılımlarının önemi ve uygulanabilirliğine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Betimsel araştırma yöntemlerinden olan özel durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmanın katılımcılarını Milli Eğitim Bakanlığı bünyesindeki ilkokullarda görev yapmakta olan 28 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri sınıf öğretmenleriyle yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlar aracılığıyla toplanmıştır. Yürütülen mülakatlar katılımcıların izni dahilinde ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmış, Nvivo 9 programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonunda sınıf öğretmenlerinin kalıcı öğrenmeyi sağlama, öğrenilenlerin pekiştirilmesi, anlamlı öğrenme, derse görsellik katma gibi hedeflerle derslerinde öğretim yazılımlarını kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Aynı zamanda çalışmaya katılan sınıf öğretmenleri yazılımların öğretimde etkisini artırmak amacıyla bu yazılımların deneylerle ve alıştırmalarla desteklenmesi gerektiğini, öğretim programlarına yazılımların kullanımıyla ilgili ekleme yapılmasını ve öğrenci düzeyine uygun bir içerikte olması gerektiği yönünde önerilerde bulunmuşlardır.
Birincil Dil | tr |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Dergi Bölümü | Makaleler |
Yazarlar |
|
Bibtex | @araştırma makalesi { tebd344565,
journal = {Türk Eğitim Bilimleri Dergisi},
issn = {},
eissn = {2459-1912},
address = {Gazi Üniversitesi},
year = {},
volume = {16},
pages = {26 - 41},
doi = {},
title = {Öğretim Yazılımlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri},
key = {cite},
author = {Can, Özlem and Özerbaş, Mehmet Arif}
} |
APA | Özerbaş, M , Can, Ö . (). Öğretim Yazılımlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 16 (1), 26-41. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/tebd/issue/37876/344565 |
MLA | Özerbaş, M , Can, Ö . "Öğretim Yazılımlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 16 (): 26-41 <http://dergipark.gov.tr/tebd/issue/37876/344565> |
Chicago | Özerbaş, M , Can, Ö . "Öğretim Yazılımlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 16 (): 26-41 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretim Yazılımlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri AU - Mehmet Arif Özerbaş , Özlem Can Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Türk Eğitim Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 26 EP - 41 VL - 16 IS - 1 SN - -2459-1912 M3 - UR - Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Öğretim Yazılımlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri %A Mehmet Arif Özerbaş , Özlem Can %T Öğretim Yazılımlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri %D 2019 %J Türk Eğitim Bilimleri Dergisi %P -2459-1912 %V 16 %N 1 %R %U |
ISNAD | Özerbaş, Mehmet Arif , Can, Özlem . "Öğretim Yazılımlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri". Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 16 / 1 26-41. |