Yıl 2018, Cilt 17, Sayı 52, Sayfalar 70 - 75 2018-08-01

Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD Uzmanlık Eğitim Müfredatı
Specialization Education Curriculum of Medical Biochemistry Department, Pamukkale University Faculty ff Medicine

Hülya Aybek [1]

26 83

Amaç: Pamukkale Üniversitesi Tıp fakültesi Tıbbi Biyokimya AD uzmanlık eğitiminde yıllara göre dağıtılmış ders programına uyumlu olarak eğitim verilmektedir. Tıpta uzmanlık kurulu diğer anabilim dalları yanı sıra Tıbbi Biyokimya Uzmanlık Eğitimi çekirdek müfredatını yayınlamıştır. Bu çalışmada uzmanlık eğitim müfredatımızın Tıbbi Biyokimya uzmanlık eğitimi çekirdek müfredatı ile karşılaştırılması amaçlanmıştır.

Yöntem: Bu amaçla uzmanlık eğitim müfredatımızın içeriğini Tıbbi Biyokimya Uzmanlık Eğitimi çekirdek müfredatı başlıklarına göre karşılaştırma yapıldı. Karşılaştırma yaparken  yapılandırılmış eğitim yöntemi ile verilmesi belirtilen çekirdek müfredatın konularının eğitim müfredatımızdaki ders içeriklerini kapsayıp kapsamadığı kontrol edildi.

Bulgular: Müfredatın konularından klinik yetkinlikler başlığındaki konuların karşılaştırması sonucu i̇laç, toksi̇k madde, alkol ve madde bağımlılığı ile infertilite başlıklarının müfredatımızda tam olarak karşılanmamaktaydı. Girişimsel yetkinlikler başlığındaki konulardan yapılandırılmış eğitim yöntemi ile ve 4. düzeyde verilmesi gereken konulardan Tarama prensi̇pleri̇ ve prenatal tarama testleri̇, i̇laç, toksi̇k madde, alkol ve bağımlılık yapıcı madde anali̇zi̇ ve aci̇l laboratuvar testleri̇ konuları müfredatımızdaki konu başlıklarında bulunmamaktaydı.

Tıbbi Biyokimya Uzmanlık Eğitimi çekirdek müfredatı ile karşılaştırma sonucu, müfredatımızda bulunmayan konu içerikleri önümüzdeki ders yılında müfredatımız ders içeriklerine eklenebileceği gibi uzmanlık öğrencilerinin seminer konularının bu başlıklardan seçilerek müfredat eksiklikleri tamamlanabilir. Uzmanlık öğrencilerimizin bu konuları içeren kurs, sempozyum yada farklı akademik aktivitelere katılımları da yönlendirilebilir.

Sonuç: Klinik biyokimya uzmanlık eğitimi veren eğitim kurumlarının uzmanlık eğitimi süresinde izleyeceği yolu belirlemesinde çekirdek müfredat önemlidir. Eğitim kurumlarının Tıbbi Biyokimya Uzmanlık Eğitimi çekirdek müfredata uyumlu olarak müfredatını güncellemesi uzmanlık eğitiminin standardizasyonu açısından gereklidir.

ABSTRACT:

Objective: Specialty education is given in accordance with the course schedule distributed according to years in specialist education in medical biochemistry department of Pamukkale University. The Medical Specialization committee publishes the core curriculum of the Department of Medical Biochemistry Specialization Education as well as other major branches. In this study we aimed to compare our specialty curriculum with the core curriculum of Medical Biochemistry specialty education.

Method: For this purpose, the contents of our specialist training curriculum were compared according to the core curriculum titles of Medical Biochemistry Specialization Education. When comparing, it was checked whether the topics of the core curriculum specified by the structured training method covered the course content in our curriculum.

Results: Comparisons of subjects from the curriculum to clinical subjects were not fully met in our curricula of outcomes such as drug, toxic substance, alcohol and substance dependence and infertility. The topics of our curriculum were not covered in the topics of the curriculum in the topic of interventional competences, structured training methodology, and the screening principles and prenatal screening tests, drug, toxic substance, alcohol and addictive substance analysis and acute laboratory tests.

Compared to the core curriculum of Medical Biochemistry Specialization Education, subject contents that are not included in our curriculum can be added to the curriculum contents of our curriculum in next year, and curriculum deficiencies can be completed by choosing seminar topics of specialist students from these titles. Our specialist students can also be involved in courses, symposia, and other academic activities that involve these topics.

Conclusion: The core curriculum is important in determining the way in which training institutions offering clinical biochemistry specialization training will pursue their specialization training. Educational institutions' Medical Biochemistry Specialization Training is essential in terms of standardization of specialized training in updating the curriculum in accordance with the core curriculum.

  • 1. http://www.pau.edu.tr/mse/default.aspx/sayfa/calisma-karneleri 2.http://www.tuk.saglik.gov.tr/muf2.1/tibbi_biyokimya/tibbi_biyokimya_mufredat_v.2.1.pdf
Birincil Dil tr
Konular Sağlık Bilimleri
Yayımlanma Tarihi 52
Dergi Bölümü Program Tanıtımı
Yazarlar

Yazar: Hülya Aybek
Kurum: Pamukkale Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı
Ülke: Turkey


Bibtex @diğer { ted356319, journal = {Tıp Eğitimi Dünyası}, issn = {1303-328X}, address = {Tıp Eğitimini Geliştirme Derneği}, year = {2018}, volume = {17}, pages = {70 - 75}, doi = {10.25282/ted.356319}, title = {Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD Uzmanlık Eğitim Müfredatı}, key = {cite}, author = {Aybek, Hülya} }
APA Aybek, H . (2018). Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD Uzmanlık Eğitim Müfredatı. Tıp Eğitimi Dünyası, 17 (52), 70-75. DOI: 10.25282/ted.356319
MLA Aybek, H . "Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD Uzmanlık Eğitim Müfredatı". Tıp Eğitimi Dünyası 17 (2018): 70-75 <http://dergipark.gov.tr/ted/issue/38508/356319>
Chicago Aybek, H . "Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD Uzmanlık Eğitim Müfredatı". Tıp Eğitimi Dünyası 17 (2018): 70-75
RIS TY - JOUR T1 - Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD Uzmanlık Eğitim Müfredatı AU - Hülya Aybek Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.25282/ted.356319 DO - 10.25282/ted.356319 T2 - Tıp Eğitimi Dünyası JF - Journal JO - JOR SP - 70 EP - 75 VL - 17 IS - 52 SN - 1303-328X- M3 - doi: 10.25282/ted.356319 UR - http://dx.doi.org/10.25282/ted.356319 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Tıp Eğitimi Dünyası Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD Uzmanlık Eğitim Müfredatı %A Hülya Aybek %T Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD Uzmanlık Eğitim Müfredatı %D 2018 %J Tıp Eğitimi Dünyası %P 1303-328X- %V 17 %N 52 %R doi: 10.25282/ted.356319 %U 10.25282/ted.356319
ISNAD Aybek, Hülya . "Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya AD Uzmanlık Eğitim Müfredatı". Tıp Eğitimi Dünyası 17 / 52 (Ağustos 2018): 70-75. http://dx.doi.org/10.25282/ted.356319