Yıl 2018, Cilt 17, Sayı 53, Sayfalar 5 - 12 2018-10-01

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Akran Danışmanlığı Programı: İki Yıllık Deneyim
Peer mentoring program in Dokuz Eylul Faculty of Medicine: A two-year experience

Berna Musal [1]

15 25

Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Dönem 1 öğrencilerinin fakülte ve eğitim sistemine uyumlarını kolaylaştırmak amacıyla akran danışmanlığı programı geliştirilmiş ve uygulanmaya başlanmıştır. Bu makalede akran danışmanlığı programına ilişkin iki yıllık deneyimin paylaşılması amaçlanmıştır. Akran danışmanlığının Dönem 1 öğrencilerine fakülte ve eğitim sistemine uyum konusunda önemli katkılar sağladığı, deneyimler ve geribildirimler ışığında geliştirilerek sürdürülmesi gerektiği düşünülmektedir.

In Dokuz Eylul Faculty of Medicine, peer mentoring program has been developed and introduced with the aim of providing support to first year medical students for adaptation to  faculty and educational system. The aim of this paper is to share the two-year experience of peer mentoring program. It is thought that, peer mentoring program has provided an important contribution to first year medical students for adaptation to  faculty and educational system and it should be developed and carried on in the light of feedback and experiences.

  • Vogan CL, McKimm J, Da Silva AL, Grant A. Twelve tips for providing effective student support in undergraduate medical education. Medical Teacher 2014; 36: 480-485.
  • Eaton DGM, Levene MI. Formal appraisal of undergraduate medical students: is it worth the effort. Medical Teacher 2004; 26 (1): 28-32.
  • Ho Y, Kwon OY, Park SY, Yoon TY. A study of satisfaction of medical students on their mentoring programs at one medical school in Korea. Korean Journal of Medical Education 2017; 29 (4): 253-262.
  • Tımbıl S, Özan S, Velipaşaoğlu S, Gürsel Y, Taşkıran C, Musal B. Tıp eğitimine yeni başlayan öğrencilere yönelik durum değerlendirme çalışması: İki yıla ait verilerin karşılaştırılması. Tıp Eğitimi Dünyası Ekim 2007; 26: 1-12.
  • Musal B, Taskıran C, Gursel Y, Ozan S, Tımbıl S, Velipaşaoğlu S. An example of program evaluation project in undergraduate medical education. Education for Health, 2008; 21 (1) http://www.educationfor health. net/
  • Aladağ M, Tezer E. Akran danışmanlığı nedir? Ne değildir? Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi 2007; 27 (3): 139-155.
  • Taylor SJ, Faghri S, Aggarwal N, Zeller K, Dollase R, Reis SP. Developing a peer-mentor program for medical students. Teaching and Learning in Medicine 2013; 25 (1) : 97-102.
  • Fischer BB, Herta DK. Formal mentoring programmes for medical students and doctors-a review of the Medline literatüre. Medical Teacher 2006; 28 (3): 248-257.
  • University of Connecticut School of Medicine Mentoring Programs. https://medicine.uconn.edu/about-us/academic-affairs/mentoring-programs/
  • University of Iowa Health Care-Carver College of Medicine Peer Mentoring Program. https://medicine.uiowa.edu/md/student-support/student-counseling/peer-mentoring-program
  • LSU Health New Orleans School of Medicine Medical School Support Services. https://www.medschool.lsuhsc.edu/cmhe/programs_medical_school_support.aspx
  • Ramani S, Gruppen L, Kachur EK. Twelve tips for developing effective mentors. Medical Teacher 2006; 28 (5): 404-408.
  • Peters H, Zdravkovic M, Costa MJ, Celenza A, Ghias K, Klamen D, Mossop L, Rieder M, Nadarajah VD, Wangsaturaka D, Wohlin M, Weggemans M. Twelve tips for enhancing student engagement. Medical Teacher April 2018. DOI: 10.1080/0142159x.2018.1459530
Birincil Dil tr
Konular Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
Dergi Bölümü Orjinal Araştırma
Yazarlar

Yazar: Berna Musal (Sorumlu Yazar)
Kurum: Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi AD
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { ted454712, journal = {Tıp Eğitimi Dünyası}, issn = {1303-328X}, address = {Tıp Eğitimini Geliştirme Derneği}, year = {2018}, volume = {17}, pages = {5 - 12}, doi = {10.25282/ted.454712}, title = {Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Akran Danışmanlığı Programı: İki Yıllık Deneyim}, key = {cite}, author = {Musal, Berna} }
APA Musal, B . (2018). Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Akran Danışmanlığı Programı: İki Yıllık Deneyim. Tıp Eğitimi Dünyası, 17 (53), 5-12. DOI: 10.25282/ted.454712
MLA Musal, B . "Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Akran Danışmanlığı Programı: İki Yıllık Deneyim". Tıp Eğitimi Dünyası 17 (2018): 5-12 <http://dergipark.gov.tr/ted/issue/39892/454712>
Chicago Musal, B . "Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Akran Danışmanlığı Programı: İki Yıllık Deneyim". Tıp Eğitimi Dünyası 17 (2018): 5-12
RIS TY - JOUR T1 - Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Akran Danışmanlığı Programı: İki Yıllık Deneyim AU - Berna Musal Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.25282/ted.454712 DO - 10.25282/ted.454712 T2 - Tıp Eğitimi Dünyası JF - Journal JO - JOR SP - 5 EP - 12 VL - 17 IS - 53 SN - 1303-328X- M3 - doi: 10.25282/ted.454712 UR - http://dx.doi.org/10.25282/ted.454712 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Tıp Eğitimi Dünyası Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Akran Danışmanlığı Programı: İki Yıllık Deneyim %A Berna Musal %T Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Akran Danışmanlığı Programı: İki Yıllık Deneyim %D 2018 %J Tıp Eğitimi Dünyası %P 1303-328X- %V 17 %N 53 %R doi: 10.25282/ted.454712 %U 10.25282/ted.454712
ISNAD Musal, Berna . "Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinde Akran Danışmanlığı Programı: İki Yıllık Deneyim". Tıp Eğitimi Dünyası 17 / 53 (Ekim 2018): 5-12. http://dx.doi.org/10.25282/ted.454712