Cilt , Sayı 23, Sayfalar 45 - 60

CAN A GENDER SENSITIVE CREATIVE DRAMA WORKSHOP EVEN PRODUCE VIOLENCE?
Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?

Fatma Keçeli [1]

35 177

This paper examines dual contradictions, relations between gender, violence and drama

from within a post-constructionist approach that deconstructs all the categorised thought systems,

and shows how gender relations intersect with other oppressive practices. Based on the premise

that any hierarchical thought system produces violence by itself, the discussion will focus on what

can be done in a creative drama workshop in order not to create a hierarchical relation between

the trainer and the participants having differences in terms of experience, age, race, social class,

gender identity and sexual orientation. This discussion will include various steps in a creative

drama workshop from the planning to the practicing. The paper will also consider the possibilities

provided by a non-hierarchical, non- authoritarian and hence violence-free creative drama

workshop.

Bu bildiri ikili karşıtlıkları, tüm kategorik düşünme biçimlerini yapısöküme uğratan, post
yapısalcı bir yaklaşımla, toplumsal cinsiyet, şiddet ve drama ilişkisini sorgulayacak ve toplumsal
cinsiyetin diğer baskı sistemleriyle nasıl kesiştiği üzerine odaklanacaktır. Herhangi bir hiyerarşik
düşünme biçiminin kendiliğinden şiddet ürettiği ön kabulünden yola çıkarak; bir yaratıcı drama
atölyesinde, eğitmen ve katılımcılar arasındaki ilişkinin, deneyime, yaşa, ırka, sosyal
sınıfa, cinsiyet kimliğine, cinsel yönelime dayalı bir ayrımcılık yaratmaması için nelerin
gözetilmesi gerektiği tartışılacaktır. Bu tartışma yaratıcı drama atölyesinin planlanmasından,
uygulama aşamasına kadarki tüm aşamaları dikkate alarak yapılacak ve anti-hiyerarşik, antiotoriter,
dolayısıyla şiddet içermeyen yaratıcı drama atölyesinin imkânları tartışılacaktır.
  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. Antalya: Naturel Yayınevi.
  • Berktay, F. (2003). Tarihin Cinsiyeti. İstanbul: Metis Yayınları.
Konular
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Fatma Keçeli
E-posta: fatosf@gmail.com

Bibtex @araştırma makalesi { teddergi326760, journal = {Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi}, issn = {1303-8605}, address = {İstanbul Üniversitesi}, year = {}, volume = {}, pages = {45 - 60}, doi = {}, title = {CAN A GENDER SENSITIVE CREATIVE DRAMA WORKSHOP EVEN PRODUCE VIOLENCE?}, language = {en}, key = {cite}, author = {Keçeli, Fatma} } @araştırma makalesi { teddergi326760, journal = {Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi}, issn = {1303-8605}, address = {İstanbul Üniversitesi}, year = {}, volume = {}, pages = {45 - 60}, doi = {}, title = {Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi?}, language = {tr}, key = {cite}, author = {Keçeli, Fatma} }
APA Keçeli, F . (). CAN A GENDER SENSITIVE CREATIVE DRAMA WORKSHOP EVEN PRODUCE VIOLENCE?. Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi, (23), 45-60. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/teddergi/issue/30254/326760
MLA Keçeli, F . "CAN A GENDER SENSITIVE CREATIVE DRAMA WORKSHOP EVEN PRODUCE VIOLENCE?". Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi (): 45-60 <http://dergipark.gov.tr/teddergi/issue/30254/326760>
Chicago Keçeli, F . "CAN A GENDER SENSITIVE CREATIVE DRAMA WORKSHOP EVEN PRODUCE VIOLENCE?". Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi (): 45-60
RIS TY - JOUR T1 - Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi? AU - Fatma Keçeli Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - DO - T2 - Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 45 EP - 60 VL - IS - 23 SN - 1303-8605- M3 - UR - Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi? %A Fatma Keçeli %T Toplumsal Cinsiyete Duyarlı Bir Yaratıcı Drama Atölyesi Bile Şiddet Üretebilir mi? %D 2017 %J Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölüm Dergisi %P 1303-8605- %V %N 23 %R %U