Cilt 7, Sayı 2, Sayfalar 442 - 455 2017-06-30

Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi

Ayşe Belgin AKSOY [1] , Kevser TOZDUMAN YARALI [2]

233 311

Araştırmada, çocukların cinsiyetlerine göre oyun becerileri ve öz düzenleme becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bununla birlikte, çocukların oyun becerileri ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmaya Ankara ilinde bir üniversiteye bağlı anaokuluna devam eden 60-72 aylık 64 çocuk katılmıştır. Çocukların öz düzenleme becerilerini ölçmek için okul öncesi öz düzenleme ölçeği, oyun becerilerini ölçmek için ise oyun becerileri değerlendirme ölçeği kullanılmıştır. Nicel model kullanılan araştırmada betimsel analiz yapılmış ve ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 16.0 istatistik paket programı kullanılmış ve verilerin değerlendirmesinde frekans analizi, Pearson Korelasyon analizi ve ilişkisiz ölçümlerde t-testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, oyun becerilerinin ve olumlu duygunun cinsiyete göre farklılaşmadığı tespit edilirken kızların öz düzenleme becerisinde daha gelişmiş oldukları ve öz düzenlemenin dikkat/dürtü alt boyutunda daha iyi bir performans sergiledikleri bulunmuştur. Bununla birlikte, çocukların oyun becerileri ile öz düzenlemenin olumlu duygu alt boyutu arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır

Öz düzenleme,okul öncesi dönem,oyun becerileri
  • Adagideli, F. H. & Ader, E. (2014). Okul öncesi dönemde üstbiliş ve öz düzenleme: değerlendirme, öğretim ve
  • Bodrova, E. Germerott, C., & Leong, D. J. Play and self-regulation: lessons from Vygotsky (2013).
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma
  • Cohen, J. S. & Mendez, J. L. (2009). Emotion regulation, language ability, and the stability of preschool
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler
Dergi Bölümü Makaleler
Yazarlar

Yazar: Ayşe Belgin AKSOY
E-posta: kevserizmir@gmail.com
Kurum: Gazi Üniversitesi
Ülke: Turkey


Yazar: Kevser TOZDUMAN YARALI
E-posta: kevserizmir@gmail.com
Kurum: Kırklareli Üniversitesi
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { trkefd304124, journal = {Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi}, issn = {2146-071X}, address = {Trakya Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {7}, pages = {442 - 455}, doi = {10.24315/trkefd.304124}, title = {Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi}, language = {tr}, key = {cite}, author = {TOZDUMAN YARALI, Kevser and AKSOY, Ayşe Belgin} }
APA AKSOY, A , TOZDUMAN YARALI, K . (2017). Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (2), 442-455. DOI: 10.24315/trkefd.304124
MLA AKSOY, A , TOZDUMAN YARALI, K . "Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 (2017): 442-455 <http://dergipark.gov.tr/trkefd/issue/30516/304124>
Chicago AKSOY, A , TOZDUMAN YARALI, K . "Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi". Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 (2017): 442-455
RIS TY - JOUR T1 - Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi AU - Ayşe Belgin AKSOY , Kevser TOZDUMAN YARALI Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.24315/trkefd.304124 DO - 10.24315/trkefd.304124 T2 - Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 442 EP - 455 VL - 7 IS - 2 SN - 2146-071X- M3 - doi: 10.24315/trkefd.304124 UR - http://dx.doi.org/10.24315/trkefd.304124 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi %A Ayşe Belgin AKSOY , Kevser TOZDUMAN YARALI %T Çocukların Öz Düzenleme Becerileri İle Oyun Becerilerinin Cinsiyete Göre İncelenmesi %D 2017 %J Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi %P 2146-071X- %V 7 %N 2 %R doi: 10.24315/trkefd.304124 %U 10.24315/trkefd.304124