TRT Akademi

ISSN 2149-9446 | e-ISSN 2458-9284 | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2016 | Yayıncı Türkiye Radyo Televizyon Kurumu | http://www.trtakademi.net/tr/
Kapak Resmi

12.956

49.533

- TRT Akademi Dergisi, TRT’nin ana hizmet alanına uygun olacak şekilde ağırlıklı olarak iletişim bilimi odağına alan ancak diğer sosyal bilim üretimlerine ve disiplinler arası çalışmalara da yer veren 6 ayda bir yayınlanan akademik hakemli bir dergidir.

- Her sayı farklı bir dosya konusu odağa alınmakta, ancak ana tema dışında da makaleler yayınlanabilmektedir. Derginin akademik literatüre katkı sağlayan, dinamik, etkin bir yayın olması ve referans niteliği taşıması hedeflenmektedir.

- TRT Akademi Dergisinde yayınlanmak üzere gönderilecek çalışmaların, iletişim bilimi veya iletişim biliminin alt disiplinleriyle ya da iletişim bilimiyle disiplinler arası ilişki içinde bulunan bilim dalları çerçevesinde konuları ele alan, Türkçe ve İngilizce bilimsel, özgün araştırmalar ve / veya derlemeler, değerlendirme makaleleri, kitap eleştirileri veya çeviriler olması gerekmektedir. Gerekli görülmesi halinde dergide röportaj ve soruşturmalara da yer verilecektir.

- Gönderilen çalışmaların başka bir yayın organında yayınlanmamış olması ya da yayınlanma aşamasında olmaması gerekmektedir.

- Çalışmalar önce TRT Akademi Dergisinin Yayın Kurulu tarafından incelenir ve daha sonra uzmanlık alanlarına göre Hakem Kurulunda yer alan iki hakeme değerlendirmek üzere gönderilir. Çalışmalar gerek duyulması halinde üçüncü hakeme değerlendirmek üzere gönderilir.

- Düzeltme istenen yazıların, en geç bir ay içinde editörlüğe gönderilmesi gerekmektedir. Belirtilen sürede geri gönderilmeyen yazılar, TRT Akademi Dergisin daha sonraki sayılarında yeniden değerlendirilmek üzere kabul edilir.

- Yayınlanması uygun görülen veya görülmeyen çalışmalar geri gönderilmez. Yazar(lar)a sadece bilgi gönderilir.

Cilt 3 - Sayı 5 - Oca 2018
  1. Yerlilikten Evrenselliğe Sinema
    Sayfalar 5 - 5
    Erkan Durdu
  2. POSTMODERN DÖNEM DİSNEY PRENSES ANLATILARINDA İNŞA EDİLEN KADIN TEMSİLİNİN MOANA ÖRNEĞİ ÜZERİNDEN İNCELENMESİ
    Sayfalar 6 - 27
    Serpil Kırel, Ayşe Dilara Bostan
  3. Tarkovsky Sinemasında Sanat ve Mâneviyat İlişkisi: Andrey Rublev Üzerine Bir İnceleme
    Sayfalar 28 - 56
    Ömer Osmanoğlu
  4. SİNEMADA TEHLİKENİN YENİ ANLATI DİLİ: SOSYAL MEDYA İÇERİKLİ GERİLİM FİLMLERİ
    Sayfalar 58 - 75
    Ayşe Aslı Sezgin
  5. “Satıcı” ve Ölümü: Poetik ve Pratik Bilimler Arasındaki Köprü Olarak Tragedya
    Sayfalar 76 - 93
    Özlem Oğuzhan
  6. ‘BATI’ İDEOLOJİSİNİN ‘BATI-DIŞI’NDAN ÜRETİMİ: AKADEMİ ÖDÜLLÜ ASHGAR FARHADİ FİLMLERİNİN KÜLTÜR EMPERYALİZMİ BOYUTUNDAN İNCELENMESİ
    Sayfalar 94 - 111
    Can Diker
  7. İntikam Alevi'nde Sovyet Montaj Üslubu Örneği
    Sayfalar 112 - 137
    Tunç YILDIRIM
  8. Sinemaya Konu Olan Eğitim Sistemlerinin Örgütsel ve Yönetsel Sorunları
    Sayfalar 138 - 163
    Yusuf Yalanız
  9. Kış Uykusu Filminde Türk Aydını İmgesi
    Sayfalar 164 - 185
    Erke Kesova
  10. SİNEMANIN EKONOMİ POLİTİĞİ: 2016 YILI VERİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
    Sayfalar 186 - 218
    Erdal Dağtaş, Nursen Aydın, Çağrı Yılmaz
  11. HANEKE’NİN YEDİNCİ KITA FİLMİNDE KENT BİREYCİLİĞİ VE FİLMİN ROBINSON CRUSOE MİTİ İLE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ
    Sayfalar 220 - 236
    Berna Sitera Değirmen
  12. İran’da Sinema Endüstrisinin Tarihsel Gelişimi: 1979 ve Sonrası
    Sayfalar 238 - 260
    Murat Arpacı, Fatma Özen
  13. YABANCI FİLM VE PROGRAMLARDA ÇEVİRİ SORUNLARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
    Sayfalar 262 - 283
    Mustafa Ertem
  14. Türk Sinemasında Din Adamı Karakteri Temsilleri
    Sayfalar 284 - 302
    ibrahim yenen
  15. Değişen Film İzleme Alışkanlıkları ve Sinema’da Hollywood Gerçeği: Radyo Televizyon ve Sinema Bölümü Öğrencilerinin Konuya Yaklaşımı
    Sayfalar 304 - 321
    Emrah Alparslan Konukman
  16. Seyirci Deneyiminde Film Tercihini Etkileyen Motivasyonlar ve Filmlerin Alımlanması : Recep İvedik Örneği
    Sayfalar 322 - 321
    Işkın Özbulduk Kılıç
  17. Sinemada Yabancılaşma ve Teknoloji Temalı Distopya: Siberpunk Anlatı
    Sayfalar 344 - 360
    Aybike Serttaş
  18. Derviş Zaim: “Türkler Yapı Bozumunun Ustalarıdır”
    Sayfalar 362 - 372
    Derviş Zaim
  19. Majid Majidi: "Kendi Festivallerimizi Üretmemiz Gerekiyor"
    Sayfalar 374 - 382
    Majid Majidi
  20. Jasmila Zbanic: "Sinema, Empati ve Dayanışma Kabiliyetimizi Artırabilir"
    Sayfalar 384 - 387
    Jasmila Zbanic
  21. Hocakulu Narliyev: “Türk Dünyası Sinema Platformu Kurulmalı”
    Sayfalar 388 - 392
    Hocakulu Narliyev
  22. Dosya Röportaj: Elia Suleiman, Nacer Khemir, Ümit Ünal, Onur Saylak, Fadik Sevin Atasoy, Serdar Akbıyık, Uğur Vardan
    Sayfalar 400 - 434
    TRT AKADEMİ
  23. Kurtuluş Kayalı: Gelenekselliğin ve Farklılaşmanın İç İçe Geçmesiyle Şekillenen Türk Sineması Geçmişten Kopmadan Yenileşiyor
    Sayfalar 436 - 443
    Kurtuluş Kayalı
  24. Gökhan Özcan: Filmler ve Öteki Filmler
    Sayfalar 460 - 468
    Gökhan Özcan
  25. İhsan Kabil: Sinemanın Konumu Üzerine
    Sayfalar 466 - 468
    İhsan Kabil
  26. Mehmet Fatih Cinoğlu: Festival İdeolojisi ve Ekonomisi
    Sayfalar 454 - 459
    Mehmet Fatih Cinoğlu
  27. Fırat SAYICI: 1990 Sonrası Türk Sinemasında Gerçekçilik
    Sayfalar 460 - 469
    Fırat SAYICI