Turkish History Education Journal

e-ISSN 2147-4516 | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2012 | Yayıncı Ahmet ŞİMŞEK | http://www.tuhed.org/
Kapak Resmi

53.775

45.178


Turkish History Education Journal (TUHED) Türkiye’deki tarih eğitimcilerin odağında uluslararası düzeyde yayın yapan ve kâr amacı gütmeyen disiplinler arası, bilimsel, akademik bir dergidir. Dergimiz, Mayıs ve Ekim aylarında olmak üzere, yılda iki kez, çevrim içi (online) yayınlanır.

       TUHED'in ilgi alanı tarih eğitimi/öğretimi, tarihyazımı ve tarih-sosyal bilimler ilişkisidir. Tarih eğitimi/öğretimini temelden etkileyen tarihyazım süreçleri ve tarih alanının sosyal bilimlerle ilişkili durumlarını dikkate alan çalışmaları önemser. TUHED, Türkiye’deki tüm tarih eğitimcilerinin dergisi olma yanında tarih eğitimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmelerin paylaşıldığı, tartışıldığı, kritik edildiği de bir platform olma amacını taşır. 


Okurlarımız için:

Yayınlar ve duyurulardan anında haberdar olabilmeleri için okurlarımızın dergiye üye olmaları önerilir. Bunu, ana sayfanın üst kısmındaki üye girişi bağlantısını kullanarak yapılabilirsiniz. Yayınlanan her sayının İçindekiler sayfası okurlarımıza e-posta yoluyla duyurulacaktır. Dergimize üye olurken kullanıdığınız e-posta adresleri başka amaçlarla kullanılmayacaktır. Kütüphanelerden Turkish History Education Journal'i açık erişimli dergiler veritabanına dahil etmeleri önerilir. 

Budapeşte Açık Erişim Girişimi çerçevesinde, TUHED açık ve ücretsiz bilgi paylaşımı fikrini desteklemektedir. Bu amaçla, TUHED içeriğine ücretsiz ve sınırsız erişim sağlar.

Fall 2017 Son Sayı
Cilt 6 - Sayı 2 - Eki 2017
  1. TÜRKİYE’DE BİR PSİKOLOG TARİH DERS KİTABI YAZARI OLDU: PSİKOLOG ALİ HAYDAR TANER ve ORTAOKUL İÇİN TARİH-II ÜZERİNE
    Sayfalar 215 - 242
    Bahri ATA
  2. AMASYA ÖZELİNDE TÜRK KADINININ TARİH ALGISI ÜZERİNE NİTEL BİR ÇALIŞMA
    Sayfalar 243 - 267
    Gönül Türkan DEMİR, Emine ALTUNAY ŞAM
  3. ATATÜRK İLKELERİ ve İNKILÂP TARİHİ DERSİNİN UZAKTAN EĞİTİM ŞEKLİNDE VERİLMESİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
    Sayfalar 268 - 293
    Sezai ÖZTAŞ, Bülent KILIÇ
  4. AİLE TARİHİNİN ARAŞTIRILMASINDA SÖZLÜ TARİHİN KULLANIMI: İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TECRÜBELERİ
    Sayfalar 294 - 323
    İlker DERE, Nurgül KIZILAY
  5. SÖZLÜ TARİH YÖNTEMİNİN 4. SINIF DÜZEYİNDE ETKİLİLİĞİ
    Sayfalar 324 - 342
    Fatih YAZICI, Gökhan MERT
  6. LİSE TARİH DERSİNDE MEZARLIKLARIN EĞİTİM ORTAMI OLARAK KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISI ve TUTUMUNA ETKİSİ
    Sayfalar 343 - 362
    Ayşe SEYHAN, Ufuk ŞİMŞEK
  7. GEÇ OSMANLI ve ERKEN CUMHURİYET DÖNEMİ ÖĞRETİM MATERYALLERİ: TARİH ve YURT BİLGİSİ DERSLERİ
    Sayfalar 363 - 382
    Ebru ARDIÇ, Fahri KILIÇ
  8. PROF. DR. PETER SEIXAS ile RÖPORTAJ
    Sayfalar 383 - 394
    Sibel YALI
  9. Yayın Kritiği: DÜNYADA TARİHÇİLİK
    Sayfalar 395 - 409
    Emel AKBAŞ
  10. AHMET REFİK ALTINAY'IN BÜYÜK TÂRİH-İ UMÛMÎSİNİN GİRİŞ BÖLÜMÜNÜN OSMANLICA ÇEVİRİSİ
    Sayfalar 410 - 437
    Tuğba ORTAÇ
  11. MİLLÎ TERBİYE HEDEFLERİ - Reşit
    Sayfalar 438 - 468
    Ayşe YANARDAĞ
  12. İLKOKUL DÜZEYİNDE TARİH ÖĞRETİMİ
    Sayfalar 469 - 482
    Bahri ATA