Turkish History Education Journal
Kapak Resmi
e-ISSN 2147-4516 | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2012 | Yayıncı Ahmet ŞİMŞEK | http://www.tuhed.org/

TÜRK TARİHİ EĞİTİM DERGİSİ (TUHED), araştırma, inceleme, kritik ve çeviri makaleleri yayınlamak suretiyle her eğitim seviyesinde tarih eğitimini geliştirmeyi amaçlayan uluslararası, akademik, hakemli, kar amacı gütmeyen, ücretsiz erişim sunan, çevrimiçi dergidir. TUHED, tek bir yaklaşıma, disipline, metodolojiye ya da paradigmaya kendini adamaksızın hem yerel hem de uluslararası düzeyde, tarihin etkili öğretimini geliştirmeyi amaçlamaktadır. TUHED, özellikle tarih ve diğer sosyal bilimler başta olmak üzere birçok disiplinin tarih öğretimini geliştirmedeki önemini idrak ederek farklı disiplinlerden araştırmacı ve yazarları dergiye katkıda bulunmaya davet eder. Dergimiz tarih eğitimi, tarih eğitiminin tarihi ve tarihçilik alanlarında hem nitel hem de nicel ampirik araştırmaları, teorik ve kavramsal analizleri ve yayın kritiklerini kabul etmektedir.

 

TUHED yılda iki kez çevrimiçi olarak yayınlanmaktadır (Mayıs ve Ekim).

 

TUHED, bu alandaki çalışmaların nitelik ve niceliğini artırmayı amaçladığından özgür ve açık erişim yayın politikalarını benimsemektedir. Bu amaçla yazıların sunulması, değerlendirilmesi ya da yayınlanması için herhangi bir ücret talep edilmemekte, ayrıca yayınlanmış makalelere ücretsiz ve sınırsız erişim sağlamaktadır.


Okurlarımız için:

Yayınlar ve duyurulardan anında haberdar olabilmeleri için okurlarımızın dergiye üye olmaları önerilir. Bunu, ana sayfanın üst kısmındaki üye girişi bağlantısını kullanarak yapılabilirsiniz. Yayınlanan her sayının İçindekiler sayfası okurlarımıza e-posta yoluyla duyurulacaktır. Dergimize üye olurken kullanıdığınız e-posta adresleri başka amaçlarla kullanılmayacaktır. Kütüphanelerden Turkish History Education Journal'i açık erişimli dergiler veritabanına dahil etmeleri önerilir. 

Budapeşte Açık Erişim Girişimi çerçevesinde, TUHED açık ve ücretsiz bilgi paylaşımı fikrini desteklemektedir. Bu amaçla, TUHED içeriğine ücretsiz ve sınırsız erişim sağlar.

Turkish History Education Journal

e-ISSN 2147-4516 | Periyot Yılda 2 Sayı | Başlangıç: 2012 | Yayıncı Ahmet ŞİMŞEK | http://www.tuhed.org/
Kapak Resmi

75.054

72.972

TÜRK TARİHİ EĞİTİM DERGİSİ (TUHED), araştırma, inceleme, kritik ve çeviri makaleleri yayınlamak suretiyle her eğitim seviyesinde tarih eğitimini geliştirmeyi amaçlayan uluslararası, akademik, hakemli, kar amacı gütmeyen, ücretsiz erişim sunan, çevrimiçi dergidir. TUHED, tek bir yaklaşıma, disipline, metodolojiye ya da paradigmaya kendini adamaksızın hem yerel hem de uluslararası düzeyde, tarihin etkili öğretimini geliştirmeyi amaçlamaktadır. TUHED, özellikle tarih ve diğer sosyal bilimler başta olmak üzere birçok disiplinin tarih öğretimini geliştirmedeki önemini idrak ederek farklı disiplinlerden araştırmacı ve yazarları dergiye katkıda bulunmaya davet eder. Dergimiz tarih eğitimi, tarih eğitiminin tarihi ve tarihçilik alanlarında hem nitel hem de nicel ampirik araştırmaları, teorik ve kavramsal analizleri ve yayın kritiklerini kabul etmektedir.

 

TUHED yılda iki kez çevrimiçi olarak yayınlanmaktadır (Mayıs ve Ekim).

 

TUHED, bu alandaki çalışmaların nitelik ve niceliğini artırmayı amaçladığından özgür ve açık erişim yayın politikalarını benimsemektedir. Bu amaçla yazıların sunulması, değerlendirilmesi ya da yayınlanması için herhangi bir ücret talep edilmemekte, ayrıca yayınlanmış makalelere ücretsiz ve sınırsız erişim sağlamaktadır.


Okurlarımız için:

Yayınlar ve duyurulardan anında haberdar olabilmeleri için okurlarımızın dergiye üye olmaları önerilir. Bunu, ana sayfanın üst kısmındaki üye girişi bağlantısını kullanarak yapılabilirsiniz. Yayınlanan her sayının İçindekiler sayfası okurlarımıza e-posta yoluyla duyurulacaktır. Dergimize üye olurken kullanıdığınız e-posta adresleri başka amaçlarla kullanılmayacaktır. Kütüphanelerden Turkish History Education Journal'i açık erişimli dergiler veritabanına dahil etmeleri önerilir. 

Budapeşte Açık Erişim Girişimi çerçevesinde, TUHED açık ve ücretsiz bilgi paylaşımı fikrini desteklemektedir. Bu amaçla, TUHED içeriğine ücretsiz ve sınırsız erişim sağlar.

Fall 2018 Son Sayı
Cilt 7 - Sayı 2 - Eki 2018
  1. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN SOSYAL MEDYADAKİ TARİHLE İLGİLİ PAYLAŞIMLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 251 - 270
    Hülya ÇELİK, Derya ELBASAN
  2. FİLMLERDEKİ YENİÇAĞ AVRUPA’SI
    Sayfalar 271 - 296
    Kezban ACAR KAPLAN
  3. İSRAİL DEVLET OKULLARINDA KULLANILAN ARAPÇA TARİH DERS KİTAPLARINDA TÜRK İMGESİ
    Sayfalar 297 - 324
    Selim TEZCAN, Mehmet Sadık GÜR
  4. İSTANBUL’DA RUS MÜLTECİ OKULLARI (1920-1925)
    Sayfalar 325 - 343
    Türkan OLCAY
  5. 100 YILDA NE DEĞİŞTİ? YENİ MALUMAT-I MEDENİYE VE GÜNÜMÜZ VATANDAŞLIK EĞİTİMİ DERS KİTABININ KARŞILAŞTIRILMASI
    Sayfalar 344 - 371
    Zafer KUŞ, Büşra ARIK, Büşra Nur ALTUNOK, Aykut İRİDAĞ
  6. 1950’LERİN POPÜLER TARİH DERGİSİ “RESİMLİ TARİH MECMUASI”NDA TARİH EĞİTİMİ ve ÖĞRETİMİ
    Sayfalar 372 - 391
    Mehmet ELBAN
  7. TARİHİ DİZİ VE FİLMLERİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNE YANSIMALARI
    Sayfalar 392 - 413
    Selçuk Beşir DEMİR, Mesut GEZİCİ
  8. TARİH ÖĞRETMEN ADAYLARININ TARTIŞMALI VE HASSAS KONULARIN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK EĞİTİM ALMA DURUMLARI
    Sayfalar 414 - 442
    Hasan GÜNAL
  9. II. MEŞRUTİYET DÖNEMİNDE MESLEKİ EĞİTİMİN ÜÇ SACAYAĞI: SANAYİ, TİCARET ve ZİRAAT MEKTEPLERİ
    Sayfalar 443 - 465
    Mehmet Salih ERKEK
  10. TARİHİN RESMİ İDEOLOJİ TARAFINDAN TAHRİFATINA BİR ÖRNEK: YUNANİSTAN
    Sayfalar 466 - 508
    Esra ÖZSÜER
  11. TANZİMAT DÖNEMİ EĞİTİM ISLAHATININ AYNASI: MAARİF-İ UMUMİYE NİZAMNAMESİNE DAİR MAZBATA (ESBAB-I MÛCİBE LAYİHASI)
    Sayfalar 509 - 531
    Erol ÇİYDEM
  12. “GENÇLER ÜSKÜDAR’IN TARİHİNİ YAZIYOR, BELGESELİNİ ÇEKİYOR”: TÜM SÜREÇLERİYLE BİR YEREL ve SÖZLÜ TARİH PROJESİ
    Sayfalar 532 - 554
    Yücel KABAPINAR
  13. TARİH BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN ALAN GEZİLERİ ve MÜZE ZİYARETLERİNE ve MÜZEDE YAPILAN ETKİNLİKLERE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
    Sayfalar 555 - 577
    Ayşegül Nihan EROL ŞAHİN, Cemil Cahit YEŞİLBURSA
  14. TARİH, TARİHÇİLİK ve TARİHYAZIMI ÜZERİNE BAZI GÖZLEMLER
    Sayfalar 578 - 603
    Cenk REYHAN
  15. FRANSA’DA SON İKİ YÜZYILDA TARİHYAZIMININ YÖNELİMLERİ ÜZERİNE BİR ÇERÇEVE DENEMESİ
    Sayfalar 604 - 617
    Güneş IŞIKSEL
  16. “KISALIK BİLGELİĞİN RUHUDUR”: ORTAÇAĞ TARİH ANLATILARINDA KISALIK YÖNTEMİ
    Sayfalar 618 - 631
    Fatih DURGUN
  17. HAYDEN WHITE ve TARİH ANLATISI SORUNU
    Sayfalar 632 - 661
    Selim TEZCAN
  18. PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ
    Sayfalar 662 - 681
    Cemil Cahit YEŞİLBURSA
  19. Yayın Kritiği: TARİH DERS KİTAPLARINDA KİMLİK SÖYLEMİ
    Sayfalar 682 - 688
    Eray ALACA
  20. Çeviri: TARİH MUALLİMİ - ESKİ BİR HATIRA
    Sayfalar 689 - 696
    Merve SÜMER
  21. Çeviri: AMERİKAN DİJİTAL TARİHİ
    Sayfalar 697 - 719
    Fatih BERK, Vedat KANAT