Yıl 2018, Cilt 7, Sayı 1, Sayfalar 240 - 250 2018-05-22

Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE

Sibel YALI [1]

26 40

Öğrenciler, okul yıllarını tamamladıklarında ne bilmeli ve yapabilmeli? Şüphesiz, hatırlanası-olgular-listesi, bu soruya verilecek yeterli bir cevap değildir. Çoğu müfredat belgesi "tarihsel düşünme"yi içinde barındırır, ancak öğretmen ve öğrenciler için "tarihsel düşünme"nin anlamını açıklamada çok yardımcı olmazlar. O halde cevap "daha fazla olgu" değilse, okullarda çok sayıda yıla yayılan tarih eğitimi için müfredatın temeli ne olmalıdır? Bu temel her neyse, tarih değerlendirmelerini de beslemelidir. Aksi takdirde, öğrencilerin seyahat edip etmediğini çok da umursamadığımız bir yolculuğu ölçmüş oluruz. Genel müfredatta tarih eğitiminin değerleri olarak bahsi geçen ifadeler, tarih değerlendirmelerini beslemediği sürece, yetersiz kalmaktadır. Bu belge, tarih değerlendirmelerini şekillendirmek amacıyla tarihsel düşünmeyi tanımlamayı amaçlamaktadır. 

Peter Seixas, Benchmark of Historical Thinking
  • Seixas, P. (2006). Benchmarks of historical thinking: A framework for assessment in Canada. Centre for the Study of Historical Consciousness UBC, August 18TH, 2006, s. 1-12.
Birincil Dil tr
Konular
Dergi Bölümü Çeviri Makale
Yazarlar

Yazar: Sibel YALI (Sorumlu Yazar)
E-posta: ataman_si@yahoo.com

Bibtex @Çeviri { tuhed426007, journal = {Turkish History Education Journal}, issn = {}, address = {Ahmet ŞİMŞEK}, year = {2018}, volume = {7}, pages = {240 - 250}, doi = {}, title = {Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE}, key = {cite}, author = {YALI, Sibel} }
APA YALI, S . (2018). Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE. Turkish History Education Journal, 7 (1), 240-250. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/tuhed/issue/36775/426007
MLA YALI, S . "Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE". Turkish History Education Journal 7 (2018): 240-250 <http://dergipark.gov.tr/tuhed/issue/36775/426007>
Chicago YALI, S . "Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE". Turkish History Education Journal 7 (2018): 240-250
RIS TY - JOUR T1 - Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE AU - Sibel YALI Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Turkish History Education Journal JF - Journal JO - JOR SP - 240 EP - 250 VL - 7 IS - 1 SN - -2147-4516 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Turkish History Education Journal Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE %A Sibel YALI %T Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE %D 2018 %J Turkish History Education Journal %P -2147-4516 %V 7 %N 1 %R %U