Yıl 2018, Cilt 7, Sayı 2, Sayfalar 662 - 681 2018-10-20

INTERVIEW WITH THE PROF. KEITH C. BARTON
PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ

Cemil Cahit YEŞİLBURSA [1]

49 48

Keith C. Barton is a professor at Indiana University, School of Education, Department of Curriculum and Instruction, Programs of Social Studies and Curriculum Studies. His work focuses on preparing students for civic life, particularly the role of history and social studies in democratic participation. His research examines students’ understanding of topics such as historical agency, historical significance, national identity, and human rights, and he has worked with teachers and students in the United States, Northern Ireland, Singapore, New Zealand, Chile, Macedonia, Colombia, and other countries. 

In addition to research with students, his work includes curriculum theory and practical classroom applications, especially through portraits of exemplary teachers. As a professor at Indiana University, he prepares candidates to teach history and social studies, as well as guiding doctoral students in the areas of curriculum studies, social studies, and history education.

Profesör Keith C. Barton, Amerika Birleşik Devletleri’nde; Indiana Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Müfredat ve Öğretim Bölümü, Sosyal Bilgiler ve Müfredat Çalışmaları Programında çalışmaktadır. Çalışmaları öğrencileri sivil hayata hazırlamak ve özellikle de tarih ve sosyal bilgilerin demokratik katılımdaki rolü üzerine odaklanmaktadır. Öğrencilerin tarihsel gündem, tarihsel önem ve milli kimlik gibi konuları anlamaları ve insan hakları üzerine çalışmaları bulunmaktadır. Amerika Birleşik Devletleri, Kuzey İrlanda, Şili, Singapur, Yeni Zelanda, Makedonya, Kolombiya ve diğer ülkelerde öğretmenlerle ve öğrencilerle çalışmalar yapmıştır.

Öğrencilerle yaptığı araştırmalara ilaveten teorik ve özellikle de örnek öğretmenlerin portreleri ile uygulamalı dersler de vermektedir. Indiana üniversitesinde bir profesör olarak öğretmen adaylarını tarih ve sosyal bilgiler öğretimine hazırlamanın yanında doktora öğrencilerine müfredat çalışmaları, sosyal bilgiler ve tarih eğitimi konularında da danışmanlık yapmaktadır.

Röportaj, Keith C. Barton
  • N/A
Birincil Dil tr
Konular Sosyal
Dergi Bölümü Röportaj
Yazarlar

Yazar: Cemil Cahit YEŞİLBURSA (Sorumlu Yazar)

Bibtex @diğer { tuhed472774, journal = {Turkish History Education Journal}, issn = {}, eissn = {2147-4516}, address = {Ahmet ŞİMŞEK}, year = {2018}, volume = {7}, pages = {662 - 681}, doi = {}, title = {PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ}, key = {cite}, author = {YEŞİLBURSA, Cemil Cahit} }
APA YEŞİLBURSA, C . (2018). PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ. Turkish History Education Journal, 7 (2), 662-681. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/tuhed/issue/39129/472774
MLA YEŞİLBURSA, C . "PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ". Turkish History Education Journal 7 (2018): 662-681 <http://dergipark.gov.tr/tuhed/issue/39129/472774>
Chicago YEŞİLBURSA, C . "PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ". Turkish History Education Journal 7 (2018): 662-681
RIS TY - JOUR T1 - PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ AU - Cemil Cahit YEŞİLBURSA Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Turkish History Education Journal JF - Journal JO - JOR SP - 662 EP - 681 VL - 7 IS - 2 SN - -2147-4516 M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Turkish History Education Journal PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ %A Cemil Cahit YEŞİLBURSA %T PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ %D 2018 %J Turkish History Education Journal %P -2147-4516 %V 7 %N 2 %R %U
ISNAD YEŞİLBURSA, Cemil Cahit . "PROF. KEITH C. BARTON ile RÖPORTAJ". Turkish History Education Journal 7 / 2 (Ekim 2018): 662-681.