Tarih Okulu Dergisi
Kapak Resmi
ISSN 1308-5298 | e-ISSN 2148-4260 | Başlangıç: 2015 | Yayıncı Uşak Üniversitesi |

Tarih Okulu Dergisi

ISSN 1308-5298 | e-ISSN 2148-4260 | Başlangıç: 2015 | Yayıncı Uşak Üniversitesi |
Kapak Resmi

65.466

157.953
Yıl: 2014 Cilt: 2014 Sayı: XVII Son Sayı
Cilt 2014 - Sayı XVII - Ara 2013
  1. İçindekiler

    Editörden
  2. ESKİ MEZOPOTAMYA’DA TANRILARA SUNULAN KURBANLAR

    Suzan AKKUŞ MUTLU
  3. POSTMODERN ÖZNENİN TEMELLERİ: İNSANLIK TARİHİYLE HESAPLAŞMA

    İmran GÜR
  4. AMERİKA’DAKİ NEO-MUHAFAZAKAR, LİBERAL TARİHÇİLİK ÇATIŞMASI VE LYNNE CHENEY

    Hasan SUNGUR
  5. İSLAM İKTİSADİ GELİŞMESİNİN TARİHİ VE DİNİ DİNAMİKLERİ

    Muammer GÜL
  6. EMEVİLER DÖNEMİNE AİT İNGİLİZCE KİTAP, TEZ VE MAKALELER (Bibliyografik Bir Deneme)

    Celal EMANET
  7. SELÇUKLULARDA OKÇULUĞA GENEL BİR BAKIŞ

    Tülay METİN
  8. MOĞOL DÖNEMİNİN YÖNETİCİLERİNDEN MELİK MECNEDDÎN-İ KALYONÎ VE OĞLU ŞEMSEDDÎN MUHAMMED-İ KALYONÎ

    Mustafa ŞAHİN
  9. İSLÂM COĞRAFYACILARININ ESERLERİNDE KÜRTLER HAKKINDAKİ RİVAYETLER (9. YÜZYIL – 13. YÜZYIL)

    Bekir BİÇER
  10. KENT, YÖNETİM, DİN, SİYASET ve DÜŞÜNCE BAĞLAMINDA ORTA ÇAĞ AVRUPASINA İLİŞKİN GENEL BİR DEĞERLENDİRME

    Segâh TEKİN, - Esra Banu SİPAHİ
  11. DİNLERDE İÇ YOLCULUKLAR: RİYAZETİN KÖKENİNE DÂİR

    Muharrem YILDIZ, - Mehmet Mekin MEÇİN
  12. TEOLOJİK BAZI KAVRAMLAR VE DİNSEL-SEKÜLER OTORİTE SORUNU ÜZERİNE: LUTHER-CALVİN

    Kenan HAS
  13. HARUT VE MARUT KISSASININ EŞ UYUMU AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

    Osman KABAKÇILI
  14. KURTUBİ TEFSİRİNDE TASAVVUF

    Gökhan ATMACA
  15. FRANZ TAESCHNER'İN MUHTELİF DEVİRLERDE ANADOLU'NUN YOLLARI VE CİHAN MÜNAKALATINA NAZARAN VAZİYETİ İSİMLİ ESERİ ÜZERİNE NOTLAR

    Emrah ÇETİN
  16. ALP TİPİ KAVRAMI ÇERÇEVESİNDE MANAS

    Mehmet Emin BARS
  17. KONYA SELÇUKLU HALI MOTİFLERİNİN EKSLİBRİSLERDE YORUMLANMASI

    Kader SÜRMELİ
  18. HASSA MİMARLAR OCAĞI ve MİMAR SİNAN

    Gülcan Avşin GÜNEŞ
  19. XVIII. YÜZYIL OSMANLI AVUSTURYA İLİŞKİLERİ

    Uğur KURTARAN
  20. 2793 NUMARALI AHLÂT KAZASI MÜSLİM NÜFUS DEFTERİ (30 REBİYÜLEVVEL 1252/15 TEMMUZ 1836)’NİN TANITIM VE DEĞERLENDİRMESİ

    Hasan TAŞKIRAN, - Zülfiye KOÇAK
  21. 19. YÜZYIL SONLARINDA EDREMİT’TE BEŞ KÖYLÜ BEŞ TEREKE

    İsmail ARSLAN
  22. TÜRK BOĞAZLARI’NIN GEÇİŞ REJİMİNİN TARİHİ GELİŞİMİ VE HUKUKİ STATÜSÜ

    Bülent ŞENER
  23. 1416 SAYILI "ECNEBİ MEMLEKETLERE GÖNDERİLECEK TALEBE HAKKINDA KANUN" VE CUMHURİYETİN İLK YILLARINDAKİ UYGULAMALARI

    Cafer ULU
  24. ROMANYA ARŞİVLERİNDE ADANA GÖRÜŞMELERİ (30-31 Ocak 1943)

    Ömer METİN
  25. MUĞLA-MİLAS KORE GAZİLERİNİN ANILARI IŞIĞINDA KORE SAVAŞI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

    Özgür YILDIZ, - Hafize DOĞRAMACI
  26. İZMİR'DE 1989 YEREL SEÇİMLERİ

    Nedim YALANSIZ
  27. HİZBULLAH’IN LÜBNAN’DA KURULUŞU VE POPÜLARİTESİNİN SEBEPLERİ

    Abdulgani BOZKURT
  28. CUMHURİYET DÖNEMİ MÜZİK ALANINDA YABANCI UZMAN RAPORLARI

    Bahar GÜDEK
  29. OPERA ŞARKICILIĞINDA BİR DÖNÜM NOKTASI: ‘DO Dİ PETTO’

    Şahin SARUHAN
  30. BİR KAVRAM VE KURAM ÜRETME STRATEJİSİ OLARAK TEMELLENDİRİLMİŞ KURAM

    Aylin Yonca GENÇOĞLU
  31. YÖNETİCİLERİN MİZAH TARZLARININ UYGULAMADAKİ DURUMUNUN KURAMSAL VE UYGULAMALI OLARAK AÇIKLANMASI

    Hakan KARA
  32. SANDRA CISNEROS’UN “CARAMELO”, “THE HOUSE ON MANGO STREET” VE “THE WOMAN HOLLERING CREEK AND OTHER STORIES”ADLI ESERLERİNDE ERKEĞİN GÜCÜNÜN YANSIMASI

    Erol GÜLÜŞTÜR, - Bülent C. TANRITANIR
  33. TÜRKÇE EĞİTİMİNDE ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI DERSİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI

    Fatih KANA
  34. TÜRK YAZI DİLİNİN TARİHÎ DÖNEMLERİ VE ORTA TÜRKÇENİN YERİ MESELESİ

    Mehmet Turgut BERBERCAN
  35. FIKRA TÜRÜNÜN EĞİTİMDEKİ YERİ VE TÜRKÇE DERS KİTAPLARINDAKİ KULLANILABİLİRLİĞİ

    Neslihan KARAKUŞ, - Yasemin BAKİ
  36. TÜRKÇE TARİH METİNLERİNDE ADLAŞTIRMA TEMEL ALINARAK SÖZBİLİMSEL KİPİN SAPTANMASI

    Bilge ÖZTÜRK
  37. İMLÂ VE TELAFFUZ SORUNUNDA TELEFON İLE İNTERNETİN ROLÜ

    Serdar BULUT
  38. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL AĞLARI KULLANIMLARINA YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

    Necla TEKTAS
  39. EFFECT OF PRE-LİSTENING RELAXATION AND SELF-AFFIRMATION EXERCISES ON L2 LISTENING COMPREHENSION TEST PERFORMANCE

    Salim RAZI, - Mustafa TEKİN
  40. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VATAN OLGUSUNA İLİŞKİN ALGILARININ BELİRLENMESİ

    Recep ÖZKAN, - Mehmet Akif TAŞKIN
  41. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK DERSLERİNDE YARATICI DRAMA YÖNTEMİNİ KULLANMA DURUMLARININ İNCELENMESİ

    Murtaza AYKAÇ, - Davut KÖĞCE
  42. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BEŞ FAKTÖR KİŞİLİK KURAMI’NA GÖRE KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ ALT BOYUTLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ*

    Kasım TATLILIOĞLU
  43. 2012 YILI SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) TÜRKÇE SORULARI, 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABI METİN SORULARI Ve 2013 YILI 8. SINIF TÜRKÇE DERSİ ORTAK SINAV SORULARININ ÇIKARIM TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ

    Sercan DEMİRGÜNEŞ, Fatih OCAK - Aslıhan KÜÇÜKAVŞAR
  44. BİLİM BATILI OLDUĞUNDA: TARİHYAZIMSAL YANSIMALAR

    Marwa ELSHAKRY
  45. BAHREYN ADALARI MESELESİ

    Rumbeyoğlu Fahreddin-Mehmed Nabi
  46. CUMHURİYETİN KURULUŞUNDA İKTİDAR KAVGASI

    Resul BABAOĞLU