Yıl 2017, Cilt 22, Sayı 3, Sayfalar 1 - 10 2017-11-17

BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI
Shock Tests on Car Daytime Running Light and FEA Validation Study

Sevda TELLİ ÇETİN [1] , Barış EDİZ [2]

501 499

Çalışmanın amacı, bir binek araç gündüz farının Modal Parametreleri Güncellenmiş Sonlu Elemanlar Modelini (MPGSEM) ve şok testlerinden ölçülen ivme sinyallerini kullanarak sonlu eleman analizini yapmak ve elde edilen sonuçları testlerden ölçülen gerilme ve birim uzama değerleri ile karşılaştırmaktır. Diğer bir amaç ise zamana bağlı analiz sonuçları ile doğrusal bir analiz tipi olan Cevap Spektrumu (CS) analiz sonuçlarının ve analiz sürelerinin karşılaştırılmasıdır. Çalışmada bir gündüz farına SAE J577 test metodu ile mekanik şok testi ve 30 g genliğinde yarım sinüs şok testleri uygulanmıştır. İvme ölçerler ile bağlantı noktaları üzerinden ivme sinyalleri ve bağlantı braketleri üzerine bağlanan birim uzama ölçerler ile birim uzama sinyalleri ölçülmüştür. Ölçülen ivme sinyalleri MPGSEM bağlantı noktaları üzerinden gündüz farına uygulanmış ve zamana bağlı analiz yapılmıştır. Analiz sonucunda birim uzama ölçer bağlanan nokta üzerinden birim uzama sonuçları alınmış ve test sonucu ölçülen değerler ile karşılaştırma yapılmıştır. İvme sinyalleri üzerinden şok cevabı ivme spektrumları hesaplanmış ve CS analizi sırasında bağlantı noktalarında yük girdisi olarak kullanılmıştır. CS analiz sonuçları ve çözüm süresi, zamana bağlı analiz sonuçları ve çözüm süresi ile karşılaştırılmıştır. 

Main aim of this study is to perform Finite Element Analysis (FEA) on a car Daytime Running Light (DRL) with validated system modal parameters (like damping ratio) and with measured acceleration signals during shock tests. As a result, calculated stress and strain values could be closer to real values. In addition, results and calculation time for transient analysis and Response Spectrum (RS) analysis are compared. Outcome of this comparison is to evaluate feasibility of RS calculation during design stage. In this study, SAE J577 shock and 6ms duration 30g amplitude half sine shock tests have been applied on DRL. During tests; acceleration and strain measurements have been performed. Measured acceleration signals have been applied on updated FEA model as load inputs and transient FEA has been performed. Strain results of FEA and measured strain signals during test have been compared. RS calculations have been done from measured accelerations and RS analysis has been performed. Results and calculation time of transient analysis and RS analysis have been compared.

  • Chowdhury, I. and Dasgupta, PS. (2003) Computation of Rayleigh Damping Coefficients for Large Systems, The Electronic Journal of Geotechnical Engineering, 8, Bundle 8C.
  • Elkhatib, F. and Poorman, T. (2007) Resonant Frequency Prediction of Automotive Lamps, SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2007-01-0603
  • He, J. and Fu, ZF. (2001) Modal Analysis, Butterworth-Heinemann.
  • Pandiyanayagam, G., Bardia, P. and Patil, Y. (2011) Experimental and Modeling Studies Towards Random Vibration, SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2011-26-0118.
  • Schrader, CD. and Hilburger, FKN. (2005) Development and Correlation of Three Axes Random Vibration Simulation on Automotive Lighting, SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2005-01-1570
  • Schrader, CD. (2006) Dynamic Structural Simulation of the SAE J577 Vibration Test, SAE Technical Paper Series. doi: 10.4271/2006-01-048.
Konular Mühendislik
Dergi Bölümü Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yazar: Sevda TELLİ ÇETİN
Kurum: ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ
Ülke: Turkey


Yazar: Barış EDİZ
Kurum: Magneti Marelli Mako Elektrik Sanayi ve Ticaret A.Ş
Ülke: Turkey


Bibtex @araştırma makalesi { uumfd338843, journal = {Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering}, issn = {2148-4147}, eissn = {2148-4155}, address = {Uludağ Üniversitesi}, year = {2017}, volume = {22}, pages = {1 - 10}, doi = {10.17482/uumfd.338843}, title = {BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI}, key = {cite}, author = {TELLİ ÇETİN, Sevda and EDİZ, Barış} }
APA TELLİ ÇETİN, S , EDİZ, B . (2017). BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI. Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering, 22 (3), 1-10. DOI: 10.17482/uumfd.338843
MLA TELLİ ÇETİN, S , EDİZ, B . "BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 22 (2017): 1-10 <http://dergipark.gov.tr/uumfd/issue/31375/338843>
Chicago TELLİ ÇETİN, S , EDİZ, B . "BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 22 (2017): 1-10
RIS TY - JOUR T1 - BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI AU - Sevda TELLİ ÇETİN , Barış EDİZ Y1 - 2017 PY - 2017 N1 - doi: 10.17482/uumfd.338843 DO - 10.17482/uumfd.338843 T2 - Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering JF - Journal JO - JOR SP - 1 EP - 10 VL - 22 IS - 3 SN - 2148-4147-2148-4155 M3 - doi: 10.17482/uumfd.338843 UR - http://dx.doi.org/10.17482/uumfd.338843 Y2 - 2017 ER -
EndNote %0 Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI %A Sevda TELLİ ÇETİN , Barış EDİZ %T BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI %D 2017 %J Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering %P 2148-4147-2148-4155 %V 22 %N 3 %R doi: 10.17482/uumfd.338843 %U 10.17482/uumfd.338843
ISNAD TELLİ ÇETİN, Sevda , EDİZ, Barış . "BİR BİNEK ARAÇ GÜNDÜZ FARINA ŞOK TESTLERİNİN UYGULANMASI VE SONLU ELEMANLAR METODU İLE DOĞRULAMA ÇALIŞMALARI". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 22 / 3 (Kasım 2017): 1-10. http://dx.doi.org/10.17482/uumfd.338843