Yıl 2018, Cilt 23, Sayı 1, Sayfalar 353 - 368 2018-04-24

FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ
The Truck Driver Seat Development According to FMVSS 210

Ebru PİŞGİN [1] , Erol SOLMAZ [2]

95 310

Bu çalışmada, emniyet kemeri çekme testi dayanımı hakkındaki Amerika düzenlemesi olan, FMVSS regülasyonuna uygun üç noktalı emniyet kemeri bağlantı barı tasarımı (ICP-Inter Connect Point) ve koltuk konsolu tasarımı geliştirilmesi temel alınmıştır. Mevcut durumda ECE-R14 regülasyonu şartlarını sağlayan sürücü koltuğu geliştirilerek Amerika regülasyonu olan FMVSS 210'a da uyumlu hale getirilmesi amaçlanmıştır. Bu regülasyon gereği üç noktalı emniyet kemerinin iki bağlantı noktasının koltuk üzerindeki ICP Bar üzerinde bulunması gereklidir. Bu projede sürücü koltuğu için bir çok  ICP Bar tasarımı yapılmıştır. Ayrıca bu yeniliğin yanında tüm pazar müşterilerine cevap verebilmek için koltuk ve araç arasındaki ortaklaştırılmış bağlantı konsolu tasarımı yapılmıştır. Yapılan tüm ICP Bar ve Konsol tasarım çalışmalarının dizayn dondurma işlemi için bilgisayar ortamında yapılan kinematik ve yapısal analizleri, müşteri talepleri ve ergonomi açısından değerlendirilmiş, en uygun tasarım seçilmiştir.


This study concern about new design of three point seat belt anchorage bar (ICP-Inter Connect Point) and its adaptation on the seat and design development of common reinforced seat console. Main aim of this study, driver seat development with new ICP bar and new console according to FMVSS 210.  This seat alredy suitable with ECE-R14 regulation but forces of ECE-R14 regulation lower than FMVSS 210 forces. There were made lots of design for ICP bar and console at the begining of the design study. This study was handled with kinematic and structure analysis, customer requests and ergonomy issues for choose the optimum design and make a design freeze. All of these datas were evaluated and optimum design selected. The seat was strengthened with new console structure and unified ICP bar. 

  • Dassault Systems, Catia V5 Software (1994)
  • Deierlein, Bob. Fleet Equipment. (Aug 2000), Vol. 26 Issue 8, p48. 4p. 1 Diagram.Abstract: Focuses on design features and innovations made on truck seats for safety and driver retention in the United States. (AN: 3457526)
  • Gökhan Şendeniz, Ebru Pişgin (15-16 Mart 2016) Uludağ Üniversitesi V.Bilgilendirme ve Ar-Ge Günleri Proje Poster Sunumu, FMVSS 210 Amerika Normuna Göre Ağır Ticari Araç Sürücü Koltuğu Geliştirme Çalışmaları
  • Gökhan Şendeniz, Ferruh Öztürk (2014). 7. Otomotiv Teknolojileri Kongresi, 26-27 Mayıs 2014, Bursa. Yolcu Koltuklarında Topoloji Tasarım ve Yaklaşımları ile Optimizasyon
  • HyperWorks, Altair Opti Struct and Radioss Software (1985)
  • Skydel, Seth, Fleet Equipment. (Aug2008), Vol. 34 Issue 8, p40-42. 2p. The article focuses on the significance of ergonomics in seat design for safety, comfort and productivity. (A.N: 34238410)
  • U.S. Department of Transportation, National Highway Traffic Safety Administration, FMVSS 210 Regulation (1994).
  • United Nations, (2003). “Uniform provisions concerning the approval of vehicles with regard to safety belt anchorages”, ECE R14 Regulation.
Birincil Dil tr
Konular Mühendislik
Dergi Bölümü Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yazar: Ebru PİŞGİN (Sorumlu Yazar)
Kurum: Grammer Koltuk Sistemleri AŞ
Ülke: Turkey


Yazar: Erol SOLMAZ (Sorumlu Yazar)
Kurum: ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ, MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ, OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ

Bibtex @araştırma makalesi { uumfd390068, journal = {Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering}, issn = {2148-4147}, eissn = {2148-4155}, address = {Uludağ Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {23}, pages = {353 - 368}, doi = {10.17482/uumfd.390068}, title = {FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ}, key = {cite}, author = {SOLMAZ, Erol and PİŞGİN, Ebru} }
APA PİŞGİN, E , SOLMAZ, E . (2018). FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ. Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering, 23 (1), 353-368. DOI: 10.17482/uumfd.390068
MLA PİŞGİN, E , SOLMAZ, E . "FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 23 (2018): 353-368 <http://dergipark.gov.tr/uumfd/issue/36268/390068>
Chicago PİŞGİN, E , SOLMAZ, E . "FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 23 (2018): 353-368
RIS TY - JOUR T1 - FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ AU - Ebru PİŞGİN , Erol SOLMAZ Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.17482/uumfd.390068 DO - 10.17482/uumfd.390068 T2 - Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering JF - Journal JO - JOR SP - 353 EP - 368 VL - 23 IS - 1 SN - 2148-4147-2148-4155 M3 - doi: 10.17482/uumfd.390068 UR - http://dx.doi.org/10.17482/uumfd.390068 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ %A Ebru PİŞGİN , Erol SOLMAZ %T FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ %D 2018 %J Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering %P 2148-4147-2148-4155 %V 23 %N 1 %R doi: 10.17482/uumfd.390068 %U 10.17482/uumfd.390068
ISNAD PİŞGİN, Ebru , SOLMAZ, Erol . "FMVSS 210 NORMUNA GÖRE SÜRÜCÜ KOLTUĞU GELİŞTİRİLMESİ". Uludağ University Journal of The Faculty of Engineering 23 / 1 (Nisan 2018): 353-368. http://dx.doi.org/10.17482/uumfd.390068