Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Kapak Resmi
e-ISSN 1305-2020 | Periyot Yıllık | Başlangıç: 2004 | Yayıncı Yüzüncü Yıl Üniversitesi | http://efdergi.yyu.edu.tr/

Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

e-ISSN 1305-2020 | Periyot Yıllık | Başlangıç: 2004 | Yayıncı Yüzüncü Yıl Üniversitesi | http://efdergi.yyu.edu.tr/
Kapak Resmi

64.832

94.195
Cilt 15 Sayı 1 Son Sayı
Cilt 15 - Sayı 1 - Kas 2018
  1. Van Depremini Yaşayan Üniversite Öğrencilerinin Travma Sonrası Stres, Travma Sonrası Büyüme ve Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi*
    Sayfalar 1 - 36
    Ferhat KARDAŞ, Fuat TANHAN
  2. Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik: Kuramsal Bir İnceleme
    Sayfalar 37 - 75
    Gökhan ARASTAMAN, İnci ÖZTÜRK FİDAN, Tuncer FİDAN
  3. İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Okuma Metinlerinin Yapılandırıcı Yaklaşıma Göre İncelenmesi
    Sayfalar 76 - 105
    Adem İŞCAN, Eraslan ŞARA
  4. Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Sosyal Medya Kullanımının Öğrenci Doyumu Üzerine Etkisi
    Sayfalar 106 - 129
    Meltem ERYILMAZ, Murat KARAKAYA
  5. Üstün Zekâlılar Öğretmenliği Adaylarının Gözlerinden Bilim İnsanları
    Sayfalar 130 - 155
    Sezen CAMCI ERDOĞAN
  6. Özel Yetenekli Öğrencilere Yönelik Destek Eğitim Odalarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
    Sayfalar 156 - 185
    Serkan DEMİR, Yunus Emre AVCU
  7. Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri Mühendislik Tasarım Temelli Fen Öğretim Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
    Sayfalar 186 - 219
    Ayşegül KINIK TOPALSAN
  8. İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Öykü Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi*
    Sayfalar 220 - 247
    Övgü ÖZKAN, Nuri KARASAKALOĞLU
  9. Kulaktan (İşitsel Temelli) Öğretim Yöntemi
    Sayfalar 248 - 267
    Canan FİDAN ERTEN, Şeyda ÇİLDEN
  10. Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ile Sınıf Yönetimi Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Sayfalar 268 - 301
    Bahadır GÜLBAHAR, Sadık Yüksel SIVACI
  11. Kişisel Anlam Profili Kısa Formu (KAP-KF): Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 302 - 322
    Nur Demirbaş Çelik
  12. Akademik Sahtekârlık Eğilimi ile Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Arasındaki İlişki
    Sayfalar 323 - 359
    Bilgen KIRAL, Seda SARACALOĞLU
  13. Öğretmen Adaylarının Anket Uygulamasına İlişkin Görüşleri
    Sayfalar 360 - 382
    Gürol ZIRHLIOĞLU
  14. Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavına ve Bu Sınavın Kaldırılmasına Yönelik Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri
    Sayfalar 383 - 416
    Hasan BAKIRCI, Merve Gül KIRICI
  15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongrelerinde Öz Yeterlik Çalışmaları: Bir İçerik Analizi
    Sayfalar 417 - 443
    Dekant KIRAN
  16. Kimyasal Kinetik Deneylerinde V-diyagramı Kullanımının İncelenmesi
    Sayfalar 444 - 467
    Halil DURAK, Yaşar GENEL
  17. Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Beceri Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 468 - 494
    Faik Özgür KARATAŞ, İbrahim DELEN, Canan CENGİZ, Nilgün İKTO, Samet BİRİNCİ
  18. Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarına Etki Eden Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
    Sayfalar 495 - 524
    Serhat KOCAKAYA, Mehmet Ata OKUYUCU, Musa ÖNER, Bilal UZUNYOL
  19. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımlarının ve Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Akran Öğretimine Yönelik Memnuniyetlerine Etkisi
    Sayfalar 525 - 551
    Yusuf Ziya OLPAK, Muhammet ARICAN, Serdal BALTACI
  20. Hizmet Öncesi Eğitimin Yeterliğine İlişkin Öğretmen Algı Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 552 - 576
    İshak KOZİKOĞLU, Nuray SENEMOĞLU
  21. Öğrenci Başarılarının Yapay Sinir Ağları ile Kestirilmesi
    Sayfalar 577 - 610
    İzzettin AYDOĞAN, Gürol ZIRHLIOĞLU
  22. Öğretmenlik Meslek Etiği Açısından Hediye Alma: Örnek Olay Ekseninde Değerlendirme
    Sayfalar 611 - 637
    Özge ERDEMLİ, Tuğba GÜNER DEMİR
  23. 2017 Yılında Güncellenen Ortaokul Beşinci Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
    Sayfalar 638 - 671
    Hasan BAKIRCI, Emine GÜLSEVEN
  24. Öğrencilerin Işık Konusundaki Bağlam Temelli Sorular ile Geleneksel Soruları Cevaplama Düzeylerinin Cinsiyete Göre Karşılaştırılması
    Sayfalar 672 - 697
    Merve Sak, Derya Kaltakçı Gürel
  25. Drama Temelli Fen Etkinliklerinin Okul Öncesi Öğrencilerinin Sosyal Beceriler Üzerine Etkisinin İncelenmesi: Besinler Konusu Örneği
    Sayfalar 698 - 722
    Yılmaz Kara, Burcu Aslan
  26. Popüler Teknoloji Kavramlarının Eğitiminde Görsel Materyal Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 723 - 748
    Nasip Demirkuş, Erhan Acar, Salih Gülen
  27. Türkiye için Alternatif Bir Anlayış: Kültürel Değerlere Duyarlı Eğitim
    Sayfalar 749 - 789
    Nihat Kotluk, Serhat Kocakaya
  28. Grafik Tasarım Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Genel ve Akademik Öz-yeterlik Algıları
    Sayfalar 790 - 818
    Sevtap KANAT
  29. Millî Eğitim Şûraları’nda Vatandaşlık, Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimine İlişkin Alınan Kararların Değerlendirilmesi
    Sayfalar 819 - 854
    Zihni MEREY, Selahattin Kaymakcı
  30. Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Öğretim Programı, Kazanım, Beceri ve Kavram İlişkisi
    Sayfalar 855 - 882
    Mehmet Akpınar, Ali Sinan Bilgili
  31. Fazıl Hüsnü Dağlarca’nın Yapma Destanlarındaki Rol-Modelin İlköğretim II. Kademe Öğrencileri İçin Eğitsel Açıdan İncelenmesi
    Sayfalar 883 - 902
    Mustafa KAYA, Mehmet EROL
  32. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Denklem Anlayışları ve Kimya Denklemlerini Anlama Düzeyleri
    Sayfalar 903 - 931
    Sevgül ÇALIŞ
  33. Türkiye’de İlk Kez Uygulanan Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Öğretmen Görüşleri
    Sayfalar 932 - 968
    Ekrem CENGİZ
  34. Matematik Öğretmen Adaylarında Sigara İçme Alışkanlıklarına İlişkin Kümelenme Eğilimlerinin Matematik Başarısını Yordama Gücü
    Sayfalar 969 - 997
    Halil Coşkun ÇELİK
  35. Çocukların Eğitim Tarzını Belirlemede Anne ve Babaların Hakkı Üzerine Bir Deneme
    Sayfalar 998 - 1024
    Davut OKÇU
  36. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının GDO’lu Besinler ile İlgili Risk Algılarının Karar Verme Mekanizmalarıyla İlişkisinin İncelenmesi
    Sayfalar 1025 - 1053
    Ümit DEMİRAL, Hande TÜRKMENOĞLU
  37. Bahçe Temelli Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Eğilimler: Okul Bahçesi Uygulamaları Örneği (2000-2015)
    Sayfalar 1054 - 1080
    Mustafa ÜREY
  38. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Dengeye İlişkin Zihinsel Modelleri
    Sayfalar 1081 - 1115
    Betül EKİZ KIRAN, Elif Selcan KUTUCU, Ayşegül TARKIN ÇELİKKIRAN, Mustafa TÜYSÜZ
  39. Pozitif Davranış Desteğinin Eğitim Sürecindeki Yeri, Önemi ve Uygulaması
    Sayfalar 1116 - 1142
    Fuat TANHAN, Özlem ÇEVİK
  40. Okul Müdürlerinin Liderlik Davranışlarının Demografik Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Sayfalar 1143 - 1160
    Neslin İTİYAROĞLU
  41. Türkiye’de FeTeMM (STEM) Eğitimi Eğilim Araştırması
    Sayfalar 1161 - 1183
    İkramettin DAŞDEMİR, Ekrem CENGİZ, Gökhan AKSOY
  42. Fen Bilimleri Dersinde Argümantasyon Süreci ve STEM Disiplinlerinin Kullanımı; Odak Grup Görüşmesi
    Sayfalar 1184 - 1211
    Salih GÜLEN, Süleyman YAMAN
  43. İstatistik Öğretimi İçin Geliştirilen Bir Öğretim Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi
    Sayfalar 1212 - 1231
    Enes Abdurrahman BİLGİN
  44. Müzik Öğretmeni Adaylarının Bireysel Çalgı Çalışma Alışkanlıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 1232 - 1255
    Gülce COŞKUN ŞENTÜRK, Şeydagül KAPÇAK, Beyzagül KAPÇAK IŞIKSUNGUR
  45. Akademisyenlerin Mesleki Motivasyonları İle İş Tatmini Arasındaki İlişki
    Sayfalar 1256 - 1286
    Salih DEMİR, Ahmet AKBABA
  46. Lise Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılık Düzeylerinin Demografik Özelliklerine Göre İncelenmesi
    Sayfalar 1287 - 1315
    Battal GÖLDAĞ
  47. Müzik Dersinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özyeterlik Düzeylerine Etkisi (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği)
    Sayfalar 1316 - 1331
    Serpil UMUZDAŞ, Cevahir Korhan IŞILDAK
  48. Multimedya Yazılım Değerlendirme Formunun Türkçeye Uyarlanması
    Sayfalar 1332 - 1354
    Elif ERENSAYIN, Çetin GÜLER
  49. Zihinsel Modellerin Değişimine Yönelik Bir Çalışma: Uzay Kavramı
    Sayfalar 1355 - 1391
    Hakan Şevki AYVACI, Sinan BÜLBÜL, Dilek ÖZBEK, Suat ÜNAL
  50. İki Farklı Kurumda Çalışan Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yaratıcılığı Destekleme Durumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 1392 - 1418
    Avni YILDIZ, Serdal BALTACI
  51. Aziz Nesin’in ‘‘Bizim Hemşeri’’ İsimli Hikayesinin Sembolik Etkileşim Kuramı Açısından Değerlendirilmesi
    Sayfalar 1419 - 1433
    Mustafa TATAR
  52. Ortaöğretim Öğrencilerinin Olasılık Konusunda Temsil Edilebilirlik İle İlgili Kavram Yanılgıları
    Sayfalar 1434 - 1458
    Elif ERTEM AKBAŞ, Mustafa GÖK
  53. Ortaokul Öğrencilerinin Epistemolojik İnançlarının Ölçülmesi: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 1459 - 1489
    Servet Üztemur, Erkan Dinç, Yusuf İnel
  54. Ergenlerin Atılganlık ve Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Sayfalar 1490 - 1516
    Zöhre KAYA, Rengin KARACA
  55. Türkiye’deki Öğrencilerin Fen Bilimleri PISA Testleri Sonuçlarının Fizik Öğretmen Adayları Tarafından Değerlendirilmesi
    Sayfalar 1517 - 1539
    Medine BARAN, Mukadder BARAN, Abdulkadir MASKAN
  56. Özel Eğitim Alanında Çalışan Öğretmenlerin Özel Eğitimde Yardımcı Teknolojilerin Kullanımına İlişkin Görüşleri
    Sayfalar 1540 - 1569
    Metehan KUTLU, Sinan SCHREGLMANN, Nail Anıl CİNİSLİ