Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ISSN 1305-2020 | Periyot Yıllık | Başlangıç: 2004 | Yayıncı Yüzüncü Yıl Üniversitesi | http://efdergi.yyu.edu.tr/
Kapak Resmi

32.987

44.872
Cilt 14 Sayı 1 Son Sayı
Cilt 14 - Sayı 1 - Ara 2017
  1. Rehberli Sorgulama Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması.
    Sayfalar 1 - 21
    Şenol ŞEN, Ayhan YILMAZ
  2. Atık Maddelerden Öğretim Materyali Geliştirme Sürecinin Öğretmen Adaylarının Çevresel Tutum, Davranış ve Algılarına Etkisi
    Sayfalar 22 - 46
    Hülya ASLAN EFE, Medine BARAN
  3. 8. Sınıflarda Geometrik Cisimler Öğretiminde Orff Yaklaşımı Kullanımının Akademik Başarıya Etkisi
    Sayfalar 47 - 72
    Mine AKTAŞ, Sevda ERDOĞAN KAYA
  4. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterlik Durumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 73 - 101
    Agâh Tuğrul KORUCU, Derya ÇINAR
  5. Okulların Sahip Oldukları Sosyal Sermayeye İlişkin Öğretmen Görüşleri
    Sayfalar 102 - 122
    Fatma KÖYBAŞI, Celal Teyyar UĞURLU, Ayşad Gonca GÜNER
  6. İki Düzeyli Doğrusal Modeller İçin Tahmin Yöntemlerinin Karşılaştırılması
    Sayfalar 123 - 139
    Suna AKYOL, Koray CEBERUT, Seçil KARAKUŞ
  7. Sınıf Ortamında Rutin Olmayan Matematik Problemi Çözme: Didaktik Durumlar Teorisine Dayalı Bir Uygulama Örneği
    Sayfalar 140 - 181
    Mustafa GÖK, Abdulkadir ERDOĞAN
  8. Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılık ve Etnik merkezcilik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 182 - 204
    Serkan DEMİR, Elif ÜSTÜN
  9. Fen ve Sosyal Bilimler Kökenli Öğretmen Adaylarının Bilim İnsanı Algıları
    Sayfalar 205 - 226
    Mustafa ÜREY, Ataman KARAÇÖP, Volkan GÖKSU, Kerem ÇOLAK
  10. Ebeveyn-Çocuk İlişkisinin Okul Öncesi Dönem Çocukların Psikososyal Gelişimlerini Yordaması
    Sayfalar 227 - 258
    Esra DERELİ, Büşra Meryem DERELİ
  11. Öğretmen Adaylarının Çevrimiçi Ortamda Öğrenmeye Karşı Hazır Bulunuşlukları
    Sayfalar 259 - 288
    Mustafa Serkan Günbatar
  12. Öğrencilerin Fiziksel ve Kimyasal Değişme Kavramları İle Bağlamları İlişkilendirme Durumlarının İncelenmesi
    Sayfalar 289 - 319
    Arzu KİRMAN BİLGİN, Nevzat YİĞİT
  13. Popüler Fizik Kavramları İçeren Görsel Ders Materyali Geliştirme Çalışması
    Sayfalar 320 - 338
    Nasip DEMİRKUŞ, Salih GÜLEN
  14. Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerini Kazandırma Düzeylerine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri
    Sayfalar 339 - 359
    Tuncay CANBULAT, Ayşe YEŞİLOĞLU, Selma ZEMİN SİPAHİ, Fatma ERDOĞAN
  15. Matematik Öğretmenlerine Yönelik İspat Yapma Teşhis Testi ve Teste Yönelik Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirilmesi
    Sayfalar 360 - 381
    Mesut ÖZTÜRK, Abdullah KAPLAN
  16. Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Çalgıları - Blok Flüt Dersinden Beklentileri: Uludağ Üniversitesi Örneği
    Sayfalar 382 - 403
    Ajda ŞENOL SAKİN
  17. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında ve İlkokul Kademesinde Görev Yapan Rehber Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişliklerinin Karşılaştırılması
    Sayfalar 404 - 433
    Ramazan SAK, İkbal Tuba ŞAHİN SAK, Eşref NAS
  18. Çocukların Epistemolojik Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 434 - 457
    Gökhan GÜNEŞ
  19. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretim Materyali Olarak Amaca Uygun Yazdıkları Metinlerin Değerlendirilmesi
    Sayfalar 458 - 482
    Hatice COŞKUN
  20. Matematik Öğrenim ve Öğretim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
    Sayfalar 483 - 510
    Suna DAĞDELEN, Menderes ÜNAL
  21. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Çevre Eğitimi Kavramları Farkındalık Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
    Sayfalar 511 - 528
    YAĞMUR ÖTÜN, Hüseyin ARTUN, Atilla TEMUR, İsrafil TOZLU
  22. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kavramsal Değişimlerine Zenginleştirilmiş Laboratuvar Rehber Materyalinin Etkisi: Buharlaşma ve Kaynama*
    Sayfalar 529 - 561
    Fethiye KARSLI, Alipaşa AYAS
  23. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Sürdürülebilir Kalkınma Kavramı
    Sayfalar 562 - 580
    Sibel ER NAS, Tülay ŞENEL ÇORUHLU
  24. Akademik Çelişki Tekniğinin 6.Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Konuşma Becerilerine Etkisi ve Bazı Değişkenlerle İlişkisi
    Sayfalar 581 - 610
    Tuğba TÜZEMEN, Mehmet Nuri KARDAŞ
  25. Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamalarının Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Düşünme Becerilerine Etkisi
    Sayfalar 611 - 639
    Murat ÖZTÜRK, Ali Rıza AKDENİZ, Hasan BAKIRCI
  26. Öğrencilerin Hata ve Kavram Yanılgıları Üzerine Bir İnceleme: Denklem Örneği
    Sayfalar 640 - 670
    Zeynep Çavuş Erdem, Ramazan Gürbüz
  27. Atmosfer ile İlgili Çevre Problemleri Konularında Kavram Yanılgılarını Tespit Eden Üç Aşamalı Tanı Testinin Türkçeye Uyarlanması
    Sayfalar 671 - 699
    Ceyhan Çiğdemoğlu, Harika Özge Arslan
  28. Fen ve Matematik Branş Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Tutumları
    Sayfalar 700 - 725
    Şeyda Gül, Esra Özay Köse
  29. Öğretmenlerin Pozitif Psikolojik Sermayelerinin Tükenmişliğe Etkisi
    Sayfalar 726 - 744
    Rasim Tösten, H. İsmail Arslantaş, Gülay Şahin
  30. Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Öz Yeterlik Algıları ve Okuma Stratejileri Bilişüstü Farkındalıkları
    Sayfalar 745 - 778
    Canan Koç, Aysel Arslan
  31. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimi Oryantasyonlarının Belirlenmesi
    Sayfalar 779 - 814
    Işık Saliha Karal Eyüboğlu
  32. Kavram Karikatürlerinin Mobil Öğrenme Ortamında Ulaştırılmasının Ortaöğretimde İngilizce Deyim Öğrenmeye Etkisi
    Sayfalar 815 - 855
    Hülya Gümüş, Suzan Kavanoz, M. Betül Yılmaz
  33. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasıyla İlgili Görüşleri ve Karar Verme Becerisi Arasındaki İlişki
    Sayfalar 856 - 887
    Haki Peşman, Üzeyir Arı, Oktay Baykara
  34. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü ve Okul Öncesi Lisans Eğitimi Dönemi’nde “Görsel Okur-Yazarlık” Dersinin Gerekliliği
    Sayfalar 888 - 907
    Özdemir Karabay
  35. GeoGebra Yazılımının Matematik Kaygısı ve Matematik Öğretme Kaygısına Etkisinin İncelenmesi
    Sayfalar 908 - 939
    Yılmaz Zengin
  36. Okul Öncesi Eğitimde Cinsiyet Eşitliği Üzerine Betimsel Bir Çalışma
    Sayfalar 940 - 965
    Zeynep TEMİZ, Firdevs Melis CİN
  37. Öğretmenlerin ve Öğrencilerin 9. Sınıf Tarih Müfredatı ve Ders Kitabı Hakkındaki Görüşleri
    Sayfalar 966 - 1002
    Kemal KAYA, Mekin PERİHAN
  38. İlkokul 2. 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Yazma Becerilerinin İncelenmesi
    Sayfalar 1003 - 1024
    Ramazan Tok, Özge ERDOĞAN
  39. Sosyoekonomik Durumun Öğrenci Başarısına Etkisi (7. Sınıf Türkçe ve Fen Bilimleri Dersleri Örneklemi)
    Sayfalar 1025 - 1049
    Yasin KILIÇ, Mehmet Akif HAŞILOĞLU
  40. Stajyer Öğretmenlerin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Okul Müdürleri, Öğretmen ve Öğrencileri Hakkındaki Algılarının İncelenmesi: Fenomenolojik Yaklaşım
    Sayfalar 1050 - 1094
    Hamit ÖZEN
  41. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Perspektifinden Eğitsel Bilgisayar Oyunları
    Sayfalar 1095 - 1116
    Ebru TURAN GÜNTEPE, Necla DÖNMEZ USTA
  42. Bir Günlüğüne Matematik Öğretmeni Olsaydım, Neler Yapardım/Yapmazdım: Öğrenci Görüşleri
    Sayfalar 1117 - 1140
    Kemal Altıparmak, Mehmet Ali Aklar, Gürcan Dursun
  43. Türkiye ve İtalya Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılması
    Sayfalar 1141 - 1177
    Muhammed Mehmet MAZLUM
  44. Bilimin Doğası Alanında 2013 Yılından İtibaren Yayımlanmış Tezlerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Sayfalar 1178 - 1218
    Hakan Şevki AYVACI, Emine Akdemir
  45. 2009 ve 2015 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programları ile 2017 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı Karşılaştırması
    Sayfalar 1219 - 1258
    Murat BAŞ
  46. Öğretmen Seçme ve Atama Uygulaması Olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) İlişkin Öğretmen Adaylarının Algıları
    Sayfalar 1259 - 1288
    Hasan Basri MEMDUHOĞLU, Mehmet Fatih KAYAN
  47. Lise Öğrencilerinin Stresle Başa Çıkma Tarzları ve Algılanan Öğretmen Reddinin Disiplin Durumlarına Dayalı Olarak İncelenmesi
    Sayfalar 1289 - 1318
    Behire KUYUMCU, Hifa Nazile YILDIZ, Zehra BÖKE
  48. Eğitim Örgütlerinde Örgütsel Destek Algısı İle İnisiyatif Alma Davranışı Arasındaki İlişki
    Sayfalar 1319 - 1356
    Funda NAYIR, Pelin TAŞKIN
  49. Sanal ve Nesnel Teknolojik Öğretim Araçlarını Kullanarak Fen Bilimleri Ders Materyali Geliştirmesine Yönelik Örnek Çalışmalar
    Sayfalar 1357 - 1376
    Mahmut AYAZ, Nasip DEMİRKUŞ
  50. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Bilgilerinin, Tutumlarının ve Bu Kaynakların Öğretimi Konusundaki Öz-yeterlik Algılarının İncelenmesi
    Sayfalar 1377 - 1415
    Ümran Betül CEBESOY, Dilek KARIŞAN
  51. Türkiye’de Kontrbas Konusunda Yazılmış Lisansüstü Tezler Üzerine Durum Tespiti
    Sayfalar 1416 - 1439
    A. Semih BİREL, Hawkar Mohammed QADER
  52. Polonya Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Düzeyleri
    Sayfalar 1440 - 1461
    Cem ERDEM
  53. Eğitim Araştırmalarında Güç Analizi ve Bir Uygulama
    Sayfalar 1462 - 1480
    Hikmet ŞEVGİN, Bayram ÇETİN
  54. Bilim Sanat Merkezi Matematik Öğretmenlerinin Kurdukları Geometrik İnşa Problemlerine Bilişsel Seviye Düzeyleri Açısından Ders İmecesi Çalışmalarının Etkisi
    Sayfalar 1481 - 1516
    Avni YILDIZ, Serdal BALTACI
  55. Öğrencilerinin Depresyon Düzeylerini Yordayan Değişkenlerin Belirlenmesi: Multinominal Lojistik Regresyon Analizi
    Sayfalar 1517 - 1543
    Selami TANRIVERDİ
  56. 1910/1911 Tarihli İlkokul Müfettişlerinin Görevlerine Dair Yönerge’nin Günümüz Eğitim Teftişi Uygulamaları ile Karşılaştırılması
    Sayfalar 1544 - 1573
    Mehmet Emin USTA, Fatma ÖZMEN
  57. İlkokul Öğrencilerinin Çevre Kirliliğine İlişkin Görüşleri
    Sayfalar 1574 - 1600
    Gökhan UYANIK
  58. İngilizce Edatların Türkçe Cümle İçinde Örtük Öğretimi Üzerine Bir Öneri: Türkçe Yöntemi
    Sayfalar 1601 - 1623
    Ercan TOMAKİN
  59. Kimya Öğretmen Adaylarının FeTeMM Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
    Sayfalar 1624 - 1656
    Ayşegül TARKIN-ÇELİKKIRAN, Sevgi AYDIN-GÜNBATAR
  60. Araştırma-Sorgulama Temelli Öğrenme Yaklaşımının Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Analitik Kimya Öğrenimine Etkisi
    Sayfalar 1657 - 1696
    Mustafa TÜYSÜZ, Metin ŞARDAĞ, Alper DURUKAN